Dersin Adı | AB'nin Çevre Politikası |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSIR 495 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin üç amacı vardır. İlki, AB içindeki politika yapımı sürecini açıklayarak öğrencilerin ilgili aktörler arasındaki güç ilişkileri hakkındaki temel bilgileri edinmelerini sağlamaktır. İkinci olarak, bu ders, AB’nin çevre politikasının önemli alanlarını, bu politika alanındaki uluslararası aktörlerden biri olan AB’nin rolünü de içerecek biçimde sunmayı amaçlamaktadır. Üçüncü olarak ise, öğrencilere, her bir politika alanının altında yatan çevresel problemlerin çevrenin korunması ihtiyacıyla sentezlenmesi hakkında ve iç politikada da önemi giderek artan bu alanlarda bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, AB‘nin çevre politikasına bir giriş niteliğindedir. AB’nin politika yapımı süreçlerine kısaca bir göz attıktan sonra AB’nin çevre politikasının temel alanları (örn. Hava ve su politikaları, sarfiyat politikası, iklim politikası, ulaşımın karbonsuzlaştırılması, sürdürülebilir kent yönetimi) sunulacaktır. Her bir politika alanında öncelikle temel çevresel sorunlar incelenecek, daha sonra AB politikalarının kazanımları ve karşılaşılan zorluklar değerlendirilecektir. Bir uluslararası aktör olarak AB’nin rolüne özel bir mercek tutulacaktır. Ayrıca, etkili sunum hazırlama teknikleri ve dönem ödevinin yapılandırılması için de alıştırmalar yapılacaktır. Bu nedenle dersin bir bölümü öğrenci sunumlarına ayrılmıştır. Sunumların ardından öğrenciler, dersin hocasından detaylı bir geribildirim alacaklardır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | AB Çevre Politikasının Evrimi | T. Delreux and S. Happaerts (2016) Environmental Policy and Politics of the EU (Palgrave), ch. 1 and 2 |
3 | AB Çevre Politikasının Aktörleri | T. Delreux and S. Happaerts (2016) Environmental Policy and Politics of the EU (Palgrave), ch. 3 |
4 | Hava ve Su Politikaları | T. Delreux and S. Happaerts (2016) Environmental Policy and Politics of the EU (Palgrave), ch. 7; European Commission (2018) Clean Air Policy, European Commission (2018) Review of the drinking water directive |
5 | Sarfiyat Politikası | T. Delreux and S. Happaerts (2016) Environmental Policy and Politics of the EU (Palgrave), ch. 7; European Commission (2017) A European Strategy for Plastics in a Circular Economy |
6 | İklim Politikası I | T. Delreux and S. Happaerts (2016) Environmental Policy and Politics of the EU (Palgrave), ch. 9; European Commission (2016) Renewable Energy Directive |
7 | Arasınav | |
8 | İklim Politikası II | S. R. Schubert et al. (2016) Energy Policy of the EU (Palgrave), ch. 6, A. Bürgin (2016) National Binding renewable energy targets for 2020 but not for 2030 anymore: why the European Commission developed from a supporter to a brakeman, Journal of European Public Policy 22(5), 690-707, A. Bürgin (2018) The impact of Juncker's reorganization of the European Commission on the internal policy-making process: Evidence from the Energy Union project, Public Administration |
9 | Uluslararası Çevre Politikası Aktörü olarak AB | T. Delreux and S. Happaerts (2016) Environmental Policy and Politics of the EU (Palgrave), ch. 10 |
10 | Sürdürülebilir Kentler | LSECities (2013) Going green. How cities are leading the next economy; PPMC (2017) An actionable vision of transport decarbonization European Commission (2017) Europe on the Move |
11 | AB Çevre Politikasının Uygulanması | Jordan and Tosun (2013) Policy Implementation, in Jordan/Adelle (eds.) Environmental Policy in the EU |
12 | AB Genişleme Sürecinde Çevre Politikası | L.B Andonova,. “The Europeanization of Environmental Policy in Central and Eastern Europe.” In The Europeanization of Central and Eastern Europe, edited by F. Schimmelfennig and U. Sedelmeier. London: Cornell University Press, 2005. A. Bürgin (2017) Policy Learning: An understudied mechanism of EU influence on Turkish Domestic Politics, conference paper |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Genel Bakış: AB Çevre Politikasının Kazanımları ve Zorlukları | A. Jordan and C. Adelle (2013) Environmental Policy in the EU (Routledge), ch. 20: EU environmental policy at 40: retrospect and prospect |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kitap ve makaleler ile powerpoint sunumları
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Blackboard üzerinden erişilebilecektir |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 10 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 13 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 13 | |
Proje | 1 | 13 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 169 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına katkı sağlayan diğer disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahiptir ve bu disiplinlerden yararlanır. | |||||
3 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt eder ve ilişkileri değerlendirir. | |||||
4 | Bölgesel ve küresel sorunları tanımlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
6 | Alan ile ilgili konularda diğer kişi ve kurumlara düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü aktarır. | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihi süreklilik ve değişiklikleri tespit eder. | X | ||||
8 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarıyla ilgili kavram, kuram ve gelişmeleri bilimsel yöntemlerle inceler. | X | ||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||
10 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerle ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Protfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest